Rēzeknes 3.vidusskola iniciatīvā „Latvijas skolas soma” piedalās ar 2018. gada septembra sākumu. Ikviens skolēns tiek nodrošināts ar iespēja izzināt un klātienē pieredzēt Latvijas kultūras un dabas vērtības, iepazīt dažādos laikos Latvijā radītās inovācijas un uzņēmējdarbības veiksmes stāstus. Programmas mērķis ir nodrošināt Latvijas skolas vecuma bērniem un jauniešiem valsts garantētās izglītības iegūšanas ietvaros iespēju klātienē pieredzēt Latviju, izzināt un iepazīt Latvijas vērtības, kultūrtelpu un attiecības dinamiskā un jēgpilnā darbībā, tādējādi spēcinot piederības sajūtu un valstisko identitāti ( https://www.km.gov.lv/lv/kultura/kultura-timekli/projekti/kulturas-norises-berniem-un-jauniesiem )

Katram mācību semestrim tiek izveidots pasākumu plānojums, kurš laika gaitā tiek īstenots.

Rēzeknes 3.vidusskolas pasākumu plānojums izglītojamajiem

2020./2021.m.g. I semestrī

Rēzeknes 3.vidusskola Rīgas Motormuzejā

Pateicoties Valsts finansētai programmai „Latvijas skolas soma”, septembra nogale tika aizvadīta izzinošajā braucienā, apmeklējot Rīgas Motormuzeju. Muzeja apmeklējuma laikā mēs iepazināmies ar dažādo transportlīdzekļu uzbūvi un darbības mehāniku, kas palīdzēja praktiski izprast impulsa momenta nezūdamības likumu, spējām prognozēt ķermeņa kustību un mijiedarbību tehnikā, kas iepriekš tika mācīts fizikas stundās. Protams, arī izmēģinājām autosporta simulatoru, pateicoties kuram raksturojām vienmērīgu un vienmērīgi paātrinātu kustību. Secinājām, ka neprofesionālam cilvēkam nav tik viegli sasniegt un noturēt noteikto kustību, ja tev nav pieredzes.

Ka arī mums izdevās aplūkot muzeja pastāvīgo ekspozīciju un mašīnbūves attīstības posmus. Vēlos piebilst, ka katrs motortehnikas eksemplārs piesaistīja mūsu uzmanību un it kā aiznesa mūs pagātnē. Vēl vairāk piesaistīja uzmanību veco automobiļu un radio aprīkojuma kolekcija. Nodarbības vadītājs pastaigas laikā arī stāstīja par katras ierīces nozīmi mūsdienu mašīnbūves procesos.

Kopumā, pēc muzeja apmeklēšanas katram no mums izveidojās izpratne par to, cik daudz ir panākts mašīnbūvē un cik tālu cilvēce ir aizgājusi savā attīstībā. Noteikti iesaku apmeklēt, jo Rīgas Motormuzejs ir tā vieta, kur tiks rastas atbildes uz jautājumu: „Kam dēļ ir nepieciešams mācīt fiziku?”.

Paldies VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija”, īpaši Rīgas Motormuzeja kolektīvam un nodarbību vadītājiem par praktisko fizikas pielietošanas izskaidrojumu!

12.klases skolniece Nika Motina

  

Rēzeknes 3.vidusskolas skolēni Nacionālajā botāniskajā dārzā

Pateicoties Valsts apmaksātai programmai „Latvijas skolas soma”, Rēzeknes 3.vidusskolas skolēni apmeklēja Nacionālo botānisko dārzu. Tas ir lielākais botāniskais dārzs Baltijā, tāpēc mācību nodarbības tajā ir vēl īpašākas. Skolēni redzēja dažādas ekosistēmas klātienē un spēja vizualizēt šo ekosistēmu organismus, kas veicināja bioloģijas mācību procesa apgūšanu. Skolēni prata noteikt augu piederību dažādajām ekosistēmām un atšķirt Latvijas dabai raksturīgās ekosistēmas, iekļaujot tās organismus no citu dabas zonu ekosistēmām. 

            Stāsta 9.klases skolniece Sāra: „Botāniskajā dārzā mēs redzējām ekosistēmu dažādību, vairāk uzmanību pievērsām Latvijas dabai raksturīgākajām ekosistēmām un tropu joslas ekosistēmām. Mēs redzējām gan augus, gan arī dažus dzīvniekus, piemēram, bruņurupučus, papagaiļus un zivtiņas. Bija aizraujoši staigāt no vienas telpas uz citu telpu, kur krasi bija jūtama gaisa temperatūras atšķirība. Secināju, ka katram augam ir savi augšanas apstākļi. Ir neticami, ka cilvēki spēj arī retas un seas augu sugas saglabāt līdz mūsdienām, un mums ir iespēja tās redzēt.  Noteikti ieteiktu citiem apmeklēt Nacionālo botānisko dārzu Salaspilī, jo tā ir iespēja kļūt par dabas sastāvdaļu un redzēt daudz eksotisko augu sugas.”

Paldies Nacionāla botāniska dārza komandai un nodarbības vadītājai par krāšņo stāstījumu un praktiskajiem uzdevumiem!

Latvijas skolas somas koordinatore J.Borisovska-Cvetkova

Melngalvju nama ekspozīcijas apskate un 5D lidojums virs Rīgas Latvijas skolas somas ietvaros

Septembra beigās Rēzeknes 3.vidusskolas skolēniem bija iespēja apmeklēt Melngalvju namu vienu no krāšņākajām ēkām Rīgā, kas glabā unikālu vēsturisko mantojumu par leģendāro Melngalvju brālību un Rīgas vēsturi.

               Melngalvju nams tika izvēlēts kā mācību satura papildinājums vēstures stundās, mācoties par Latvijas kultūrvēsturiskā mantojuma daudzveidību un saimniecības vēsturisko attīstību. Pētot sadarbību un tirgošanas iespējas Latvijas teritorijā, Melngalvju nams ir spilgts to laiku piemērs, kas saglabājās līdz mūsdienām. Un 5D kino papildināja angļu valodas mācību procesu, ne tikai skatoties filmu angliski, bet arī uzzinot jaunus faktus par galvaspilsētu.  Iespaidos dalījās 12.klases skolniece Anastasija.

 „29.septembrī mums bija iespēja apmeklēt Melngalvju namu. Rīgas Melngalvju nams ir 14.-17. gadsimta arhitektūras piemineklis, kurš atrodas Vecrīgā. Mūs sagaidīja nodarbības vadītājs, kura vadībā mēs izzinājām Melngalvju namu. Sākumā mēs uzzinājām nama vēsturi un nozīmi mūsdienās. Pateicoties hronoloģiskai tabulai, bija iespēja analizēt dažādus vēsturiskus notikumus, kas noveda līdz mūsdienu notikumiem. Kādreizējā tirgotāju „māja” mūsdienās pavērās kā kultūrvēsturiskais mantojums, kurš šobrīd tiek izmantots pavisam savādāk nekā iepriekš.

               Melngalvju namā nodarbības vadītājs parādīja arī fotoizstādi, kurā attēloti Latvijas Valsts prezidenti, apmeklējot to. Biju pārsteigta arī par Melngalvju nama konstrukciju, jo tā ir ļoti interesanta un neparasti izdomāta, īpaši, pagrabtelpās varēja redzēt vairākas mazas durtiņas, kuras kalpoja kā sadalījums starp tirgotājiem. Protams, neskatoties uz to, ka Melngalvju nams mūsdienās tiek izmantots kā telpas svinībām, tajā tik un tā var redzēt senās lietas un tā laika pieminekļus. Pēc vēsturiskā pārgājiena mēs devāmies uz vienu no Melngalvju nama telpām, kur bija iespēja apskatīt galvaspilsētu no cita skatu punkta – 5D kino.

Pēc nama apmeklējuma vēstures stundā mēs diskutējām par Melngalvju sniegumu Latvijas saimniecības attīstībā un veidojām secinājumu karti. Angļu valodas stundās pildījām darbu ar tekstu, kas bija kā papildinājums klausīšanās un skatīšanas aktivitātei pēc 5D kino redzēta.

 Tas bija interesants un izzinošs brauciens un mēs noteikti brauksim vēl, lai uzzinātu vēl vairāk un vairāk.”

 Paldies SIA “Rīgas nami” par izzinošo nodarbību Melngalvju namā un interesantiem faktiem par to!

 Paldies SIA “Look at Riga” par savādāku Rīgas redzējumu!

Pie Melngalvju nama Rātslaukumā
Analizējot vēsturiskus notikumus Mengalvju nama telpās
17.gadsimta svinību telpā
Senie instrumenti darbībā (Melngalvju nama pagrabos)

Rēzeknes 3.vidusskolas pasākumu plānojums izglītojamajiem 2020./2021.m.g. I semestrī

1.klases teātra izrādē “Cauruļzobis vienīgais”

“Latvijas skolas somas” ietvaros mūsu pirmklasnieki apmeklēja teātri “Joriks”, kurā skatījās brīnišķīgo priekšnesumu.
“Teātra “Joriks” izrādē “Cauruļzobis vienīgais”  1.a un 1.b klases skolēni bija patīkamai pārsteigti ar  mēmo detektīvu, aktieru plastiku un mūziku.
Bērni ar prieku novēroja Cauruļzobja piedzīvojumus,   klausījās mūziku, smējās un juta līdzi visiem varoņiem, kas mainīja viens otru izrādes laikā.
Audzēkņiem patika dzīvnieku dejas un plastiskas kustības, ka arī laimīgas beigas.” – dalījās iespaidos 1.b klases audzinātāja I.Meļņikova.

Paldies par iespēju baudīt priekšnesumu teātra “Joriks” komandai un programmai “Latvijas skolas soma”!

4.klases Rīgas motormuzejā

Programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rēzeknes 3.vidusskolas 4.klašu skolēni apmeklēja Rīgas motormuzeju. Zinoša gida pavadībā skolēni apskatīja muzeja ekspozīciju, kas veidota 10 tematiskajās grupās, uzzināja daudz jauna par autobūves pirmsākumiem un attīstību gan pasaulē, gan Latvijā.??
Paldies Rīgas motormuzeja darbiniekiem par izglītojošo nodarbību!?
   

Teātra izrāde “Polianna” 8.a klases skolēnu acīm.

18. septembrī mūsu 8.a klase kopā ar klases audzinātāju Rutu Kraukli devāmies uz Latgales vēstniecību GORS, ar mērķi apmeklēt Liepājas teātra viesizrādi bērniem pēc E. Porteres romāna «Polianna». Romānu mēs lasījām literatūrās stundās.
Izrādē pausts par to, ka mazā pilsētā ierodas 11 gadus veca meitene Polianna, lai ar prieka spēles palīdzību pierādītu apkārtējiem, ka pasaule ir ļoti jauka vieta, kurā dzīvot. Un viņai izdevās!
Izrāde bija interesanta, gluži kā rakstīts grāmatā. Par uzdāvinātajiem svētkiem mēs un mūsu vecāki pateicamies Rēzeknes 3.vidusskolas direktorei Kristīnei Ustinovai un skolas administrācijai, jo izrādi mēs apmeklējām iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros.

8.a klases skolēnu
vārda Anna Vicka

Rēzeknes 3.vidusskolas pasākumu plānojums izglītojamajiem 2019./2020.m.g. I semestrī

Rēzeknes 3.vidusskolas pasākumu plānojums izglītojamajiem 2019./2020.m.g. II semestrī

10. un 11. klases skolēni Daugavpils skrošu rūpnīcā

Pateicoties iniciatīvai “Latvijas skolas soma”, jaunieši iepazinās ar Latvijas laikmetīgas izpausmes  “elementu” – skrošu rūpnīcu un tās darbība procesu. Daugavpils Skrošu Rūpnīca uzsāka darbību 1886.gadā. Līdz mūsdienām saražotā produkcija (munīcija) tiek eksportēta uz Eiropas valstīm. DSR ir vienīgā apmeklētājiem atvērtā munīcijas rūpnīca Baltijas valstīs. Skolēniem tika piedāvāta iespēja uzzināt kā tiek ražota sporta un medību munīcija, iepazīties ar mūsdienās un senāk izmantotiem piederumiem un iekārtām, kā arī sajust neatkārtojamu 19.gs. industriālo atmosfēru vēsturiskajā skrošu ražošanas cehā!

Paldies DSR kolektīvam par vēsturiskās Latvijas saglabāšanu!

Kultūrvēsturiskā izziņas programma Lūznavas muižā

Iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros  5.klašu skolēniem bija iespēja aplūkot Latvijas dabas skaistumu un kultūrainavu Lūznavas muižā.Lūznavas muiža tiek dēvēta par Latgales jūgendstila pērli. 20. gadsimta sākumā celta kā vieta mākslai un mūzikai. Piedzīvojusi vēsturiskās pārmaiņas, kļūstot par skolu, kara štābu, pagasta pārvaldi un bibliotēku. 2015. gadā atdzimusi no jauna, lai iedvesmotu un kļūtu par īsto vietu, kur lido visi – radošas idejas un ieceres, mūzikas skaņas un dzejas vārdi, sikspārņi un Mūzas. 
Paldies muižas kolektīvam par uzņemšanu, ekskursiju un interaktīvo nodarbību!

 

Pūralādes stāsts par senajām rotām un tautiskiem rakstiem

8.-9.klašu skolēni apmeklēja tradīciju stundu stāstnieces Līgas Reiteres vadībā. 

Skolēni apskatīja pūra lādes bagātības: senās rotas 11.-13.gs. (kaklariņķus, rokassprādzes, saktas, gredzenus, piekariņus, celaines) un etnogrāfiskās rotas 18.-20.gs. (saktas, sleņģenes, gredzenus, jostas, piekariņus, vainagi).
Tautiskie raksti jostās un rotās arī tika iepazīti. Prieks bija dzirdēt stāstnieces pieredzi, saistītu ar senajām rotām filmas “Baltu ciltis” filmēšanās laukumā.

    

6.klases izglītojošā centrā “Dzelzceļš un tvaiks”

“Latvijas skolas somas” ietvaros 6.klases iepazina interaktīvo un izglītojošo centru”Dzelzceļš un tvaiks”. Skolēni vairāk izzināja dzelzceļa nozari, guva priekšstatus par dažādām fizikas likumsakarībām,

nākotnes tehnoloģijām un komunikācijas veidiem, iepazina  dzelzceļa darbību, vēsturi un mūsdienu attīstību.
Paldies nodarbības vadītājiem par zināšanu pilnveidošanu un iespēju izvērtēt dzelzceļa nepieciešamību Latvijas attīstībā.

 6.a klase piedzīvojumu meklējumos Latgales Kultūrvēstures muzejā

12.septembrī mūsu 6.a klase apmeklēja Latgales Kultūrvēstures muzeju. Nodarbība „Zemes dzīļu noslēpumi” sākās ar skaisto leģendu par princesi Mariju, princesi Lūciju un princesi Rozi.  Atmiņā palika tas, ka princesei Rozei neļāva aprēcieties ar to cilvēku, kuru viņa mīl un tādēļ viņa palikusi nelaimīga. Turpinājumā mēs devāmies uz muzeja pargābstāvu, kur mums ļāva iejusties arheologa lomā un meklēt dārgumus. Pirms praktiskās darbošanās mums izstāstīja par arheologu atradumiem Rēzeknes pilskalna apkaimē un parādīja kā pareizi jāveic izrakumi. Atrastais mūs iespaidoja, jo bija ne tikai veco laiku monētas, bet arī gludeklis, kurš darbojās uz oglēm, kā arī govs galvaskauss. Nodarbības vadītāja stāstīja par katru atrasto priekšmetu visās detaļās, kas ļāva mums „ceļot ” gadsimtos. Mūsu klasei tas bija kaut kas jauns un neredzēts. Mums ir prieks, ka bija tāda iespēja apmeklēt šo nodarbību, kā arī iesākam apmeklēt Latgales Kultūrvēstures muzeju.

 Rēzeknes 3.vidusskolas 6.a klases skolēni.